Despre proiect

Sumar

Proiectul presupune identificarea elevilor cu risc de a nu participa sau promova examenul de bacalaureat și oferirea de sprijin adecvat.

Facilitarea tranziției la studii universitare prin:

  • Identificarea și selecția elevilor în risc: Acesta include evaluări inițiale și suport personalizat, contribuind la reducerea abandonului școlar.
  • Sprijin financiar pentru elevi: Acordarea de subvenții pentru cazare și masă pentru 8 elevi din medii defavorizate, reducând astfel barierele financiare și logistice care împiedică accesul la educație superioară.
  • Vizite și workshop-uri: Organizarea de vizite la Universitatea de Vest din Timișoara și workshop-uri pentru 181 de elevi, familiarizându-i cu mediul academic și reducând anxietatea legată de tranziția la învățământul superior.
  • Programul de mentorat și consiliere: Sesiuni de consiliere vocațională și mentorat pentru 60 de elevi, ajutându-i să-și clarifice opțiunile de carieră și să se pregătească pentru admiterea la universitate.

Prevenirea și combaterea abandonului universitar prin:

  • Program de tutorat: Implementarea unui program de tutorat pentru 90 de studenți, oferindu-le sprijin academic și personalizat, contribuind astfel la succesul lor academic și la prevenirea abandonului universitar.
  • Sprijin financiar pentru studenți: Acordarea de subvenții pentru cazare și masă pentru 100 de studenți dezavantajați și elaborarea planurilor individualizate de studiu pentru 200 de studenți, asigurând un nivel minim de trai care să faciliteze concentrarea pe studii și reducerea stresului financiar.

Dezvoltarea abilităților și competențelor prin:

  • Workshop-uri și activități de dezvoltare personală: Organizarea de workshop-uri pentru dezvoltarea abilităților de studiu și socio-emoționale, precum și activități de consiliere financiară și personală, îmbunătățind astfel performanța academică și adaptarea la rigorile universitare.
  • Accesibilizarea educației pentru studenții cu dizabilități: Achiziționarea de laptopuri, tablete și facilități de acces pentru studenții cu dizabilități, promovând egalitatea de șanse și accesibilitatea în educație.

Promovarea incluziunii sociale și reducerea sărăciei prin:

  • Integrarea elevilor și studenților în sistemul educațional: Activități de consiliere vocațională și socio-emoțională, sesiuni de mentorat și workshop-uri de educație financiară, contribuind la integrarea socio-economică a grupurilor vulnerabile.
  • Crearea infrastructurii educative și de suport: Investiții în infrastructura universitară, inclusiv facilități de acces și suport IT, asigurând un mediu educațional incluziv și accesibil pe termen lung.

Feedback-ul primit de la elevi, studenți, părinți și educatori va contribui la îmbunătățirea continuă a programelor și crește motivația GT. Proiectul presupune integrarea tehnologiei prin platforme digitale de sprijin a învățării și resurse suplimentare precum materiale educaționale online, utilizarea de aplicații interactive, care permite elevilor să exploreze și să învețe într-un mod flexibil și accesibil. Toate componentele metodologice sunt interconectate și vizează îmbunătățirea accesului la educație, creșterea șanselor de succes academic și integrarea socială a elevilor și studenților, respectând principiile egalității de șanse și nediscriminării. Activitatea se va realiza la nivelul instituțiilor partenere, la nivel local si regional.

Obiective

Obiectivul general al proiectului vizează promovarea accesului egal la învățământul superior și facilitarea succesului academic și profesional al elevilor din Regiunea Sud-Vest Oltenia și al studenților UVT proveniți din medii și grupuri dezavantajate, prin implementarea unui sistem integrat de sprijin educațional, consiliere vocațională și servicii de suport personalizate, pe toată perioada proiectului. Acest obiectiv vizează reducerea abandonului universitar și îmbunătățirea tranziției de la educația preuniversitară la cea universitară, contribuind astfel la creșterea incluziunii sociale și la combaterea sărăciei

Obiectiv Specific 1 (OS1): Asigurarea pregătirii pentru examenul de bacalaureat și familiarizarea cu mediul universitar pentru 181 de elevi defavorizați din Regiunea SV Oltenia, prin programe de coaching, consiliere vocațională și vizite la UVT, până la finalul proiectului. OS1 asociat măsurilor tip „punte” vizează facilitarea tranziției spre studii universitare a 181 de elevi defavorizați, reducând disparitățile educaționale și îmbunătățind șansele de a continua studiile universitare. OS1 asigură resurse și sprijin prin programe personalizate de pregătire și suport emoțional, promovând accesul egal la educație și reducerea abandonului școlar pentru grupurile vulnerabile, în concordanță cu legea ÎS și politicile educaționale naționale și europene.

Obiectiv Specific 2 (OS2). Reducerea abandonului universitar cu 90% în rândul a 200 de studenți dezavantajați ai Universității de Vest prin consiliere integrată, suport academic și subvenții pentru cazare și masă, până la finalul proiectului. OS2 axat pe reducerea abandonului universitar în rândul a 200 de studenți dezavantajați promovează echitatea în educație prin burse și subvenții pentru cazare și masă. OS2 oferă suport academic colectiv și personalizat, programe remediale și cursuri de educație financiară, diminuând riscul de abandon și favorizând o mai bună orientare în carieră. Aliniat cu Politicile Europene, OS2 promovează incluziunea și participarea socială, învățarea pe tot parcursul vieții și adaptabilitatea studenților, construind o fundație solidă pentru succesul acestora într-o societate echitabilă și incluzivă.

Obiectiv Specific 3 (OS3). Îmbunătățirea accesului la educație pentru 110 studenți dezavantajați sau cu dizabilități, prin echipamente IT și suport educațional specific, facilitând participarea lor deplină la activitățile academice, până la finalul proiectului. OS3 vizează accesibilizarea UVT pentru 110 studenți dezavantajați sau cu dizabilități prin achiziția de echipamente IT, alfabetizare digitală și dezvoltarea unor instrumente specifice pentru participarea la activitățile educaționale. OS3 asigură participarea deplină a studenților cu dizabilități la viața academică prin accesibilizare fizică, a procesului de învățământ și consiliere, contribuind la autonomia și independența acestora și ajutându-i să devină participanți activi la viața socială și economică.

Indicatori de rezultate

studenți sprijiniți
0

în special proveniți din medii și grupuri dezavantajate, sprijiniți în vederea finalizării studiilor universitare nivel ISCED 6

elevi sprijiniți
0

nivel ISCED 3-4, în special proveniți din medii și grupuri dezavantajate, sprijiniți în vederea facilitării tranziției către învățământul superior

inițiative de accesibilizare
0

a universităților pentru admiterea studenților cu dizabilități